Diana Winter: esordio che promette germogli (…) è un disco sincero, che colpisce per la maturità delle canzoni sia in sede di scrittura che di interpretazione (la ragazza ha 22 primavere alle spalle). C’è una sicurezza, in lei, che sconcerta, come se non avesse fatto altro che incidere dischi.”

“Diana Winter: a beginning with great promise (…) it’s a sincere record, impressive for the maturity of its songs, both for their composition and for their interpretation (the girl is only 22). She has an amazing confidence, as if she’d always been making records.
— Libero
Quando intrecciamo le nostre voci, mi sembra di sentire la mia raddoppiata.”

“When our voices intertwine, I seem to hear the echo of my own.
— Giorgia
Regina della musica colta italiana”

”Queen of cultivated Italian music.
— Il Corriere della Sera
Libera di non scegliere, di vagare senza direzioni
redefinite: questa è la filosofia, oggi, della Winter, e in quelle canzoni la dichiara con fierezza, applicandone le “non regole” in tutto l’album.”

“Free not to choose, to wander without a predetermined direction: this is Diana Winter’s current philosophy, and this is what she declares in her songs, applying her “non-rules” in the entire album.
— La Repubblica
La Winter si accosta all’album d’esordio con la maturità artistica della grande cantautrice. La sua voce è distesa e piena, gli ospiti sono di prim’ordine (…) Un progetto organico, pensato, ispirato, realizzato con sensibilità e competenza.”

“Diana Winter undertakes her first album with the artistic maturity of a great singer-songwriter. Her voice is smooth and full, her guests are first class (…) A project that is organic, well thought out, inspired and achieved with sensitivity and competence.
— Tribe
Un trionfo!”

”A triumph!
— Il Mattino
Mischia soul e pop con classe e musicisti di livello internazionale.”

“She blends soul and pop with class and musicians on an international level.
— Maxim
Suona soul e jazz, ma con la straordinaria freschezza dei suoi 22 anni.”

“She blends soul and jazz, but with the extraordinary freshness of her 22 years..
— L'Unità
Illuminano “One” degli U2 dove miss Todrani duetta ad altissime quote con l’altra vocalist Diana Winter.”

“Their duet illuminates the U2’s “One” when Miss Todrani and Diana Winter’s voices reach very high levels.
— Il Tempo